Jusqu’où pousser nos dialogues
Nous avons lu cette critique d’un des titres écrits par Jonathan Hickman rédigé par Corey Schroeder :
« I’ve said it of Hickman before, but the man does not stop for a second to explain or even elucidate in some cases what his characters are talking about or doing, which can make his books extraordinarily difficult to follow at times. Certainly the broad strokes of what’s going on are crystal clear, but the details, and the devils within, are harder to track and follow. Expository dialog can be the thing that brings a book down, but it can also elevate it by letting the audience in on what’s going on, and what’s been going on, and there’s certainly a balance to be struck between too much and none. » (http://www.comicvine.com/new-avengers/4050-55330/forums/new-avengers-8-1480934/)
Nous l’avons déjà dit, pour toutes sortes de raisons, nous sommes des partisans des dialogues minimalistes où les personnages ne passent pas tout leur temps à expliquer leur état d’âme ou à résumer les derniers événements. Ainsi, pour éviter ce type de situation, nous préférons ralentir le rythme de nos aventures pour que les personnages débattent des enjeux de leurs choix et non pas précipiter les choses pour, a posteriori, expliquer ce qui s’est passé.